سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون های مساجد مهمترین مرکز برای اجرای اهداف فرهنگی هستند
 
 

   
.

کانون های مساجد: مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد، کانون ها را موثرترین مراکز برای جاری کردن اهداف فرهنگی دانست.


سیدمسعود حسینی گهر، مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در ترویج اهداف انقلاب اسلامی در میان نسل جوان مهم ارزیابی کرد و به خبرنگار شبستان گفت: انقلاب اسلامی ایران در شکل ابتدایی خود با حذف نظام سلطه و تغییر نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی آغاز شد و در حال حاضر با تثبیت حکومتی مبتنی بر آموزه های قرآنی و اسلامی کار را دنبال می کند.

وی اظهار کرد: کانون های مساجد و اعضای آنها سربازانی در این زمینه هستند که باید در جهت اشاعه رفتار اسلامی در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مکانی برای جاری و ساری کردن اهداف فرهنگی مبتنی بر آموزه های اسلامی هستند، افزود: کانون های فرهنگی هنری یکی از وظایفشان ترویج اهداف انقلاب اسلامی در میان اقشار مخلف مردم به ویژه نسل جوان است.

حسینی گهر اذعان کرد: مهمترین عاملی که درترویج اهداف انقلاب موثر است، این مساله است که میزان جذب جوانان به مساجد انجام شود، چرا که با حضور آنها در این پایگاه ها این اقدام ترویجی صورت می گیرد و عملاً توسعه این حرکت نیز انجام می شود که باید بررسی شود که میزان جذب جوانان به مساجد چه میزان بوده است.

مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور ادامه داد: در زمینه جذب جوانان به مساجد تا زمان جنگ، مساجد از موقعیت ممتازی برخوردار بودند، چرا که کانون حضور جوانان در مساجد کاملاً مشهود و به گونه ای بود که کسی دغدغه ای برای فعالیت برای جذب جوانان به مساجد نداشت، اما پس از اتمام جنگ و فرایند سازندگی رفته رفته به اهمیت و جایگاه مسجد آن طور که باید درنظام فرهنگی توجه شود، توجه نشد و جذب جوانان به مساجد به عنوان یک موضوع در جامعه مطرح شد.

حسینی گهر، با بیان اینکه عمده ترین نقش در حضور جوانان به مساجد علاوه بر کانون های فرهنگی هنری بر عهده امام جماعت است، تصریح کرد: امام جماعت مسجد با همکاری هیئت امنا در زمینه جذب جوانان باید اقدام کند و کانون های فرهنگی هنری نیز به عنوان بازوان ائمه جماعات می توانند، کار ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی که مبتنی بر آموزه های اسلامی است را در میان نسل جوان انجام دهند.

مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور گفت: در حال حاضر و در طول چهار سال گذشته تا حدودی در زمینه بحث کمی کانون های مساجد در کشور گسترش یافته است و اقداماتی که جوانان را به مساجد سوق دهد، مقداری رشد وجود داشته است، مانند توزیع کتب کمک آموزشی در کتابخانه های مساجد، فعالیت های آموزشی که به صورت گسترده صورت می گیرد که اینها خود عاملی برای جذب جوانان به مساجد است.






تاریخ : سه شنبه 88/11/13 | 8:39 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.