سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته وحدت

 



و اعتَصِموا بِحَبْلِ اللهِ جمیعاً و َلاتَفَرَّقوا

و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید.

به فرمان حضرت امام خمینی(ره) حرکت بزرگ وحدت‌بخشی بین مسلمانان شکل گرفت و با محوریت ولایت، سال به سال، بستر این اتحاد رونق بهتری گرفت؛ به نحوی که از طرف ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت ا… العظمی خامنه‌ای سال 1386 به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری گردید.

در این نوشته تلاش بر این است که با استفاده از معارف دین اهمیت وحدت و همدلی مسلمانان بیان گردد.

درتفسیر آیه فوق و  این پرسش ‌که منظور از حبل الله(ریسمان الهی) چیست، مفسران بزرگ قرآن بیاناتی دارند که جمع آنها در واقع همان سفارش نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) می باشد که فرمود: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی.

 

سیوطی در درالمنثور از پیامبر نقل می‌کند و هم‌چنین در معانی الاخبار از امام سجاد(ع) نقل شده که فرمود « حب الله قرآن است ».

و در تفسیر عیاشی از امام باقر(ع) نقل شده که فرمود « ریسمان الهی آل‌محمد » می باشد که همان ائمه و ولایت هستند و مردم مأمور به اطاعت از آنان می‌باشند.

 

اگر تاریخ اسلام را بررسی کنیم شاهد و گواه این مطلب خواهیم بود که آنچه توانست قبائل لجوج و کینه‌توز عرب را متحد و یکپارچه کند و به عنوان امت بزرگ اسلام حول محور توحید دربیاورد،  پیامبر اعظم بود که صاحب منصب رسالت و ولایت الهی بود و با تعالیم قرآن، مردم عرب محروم آن زمان را متحد نمود و بزرگترین تمدن بشریت را خلق کرد.

 

امروز دشمن درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمین و حتی ایجاد اختلاف در بین مردم کشورهای اسلامی است تا بتواند اسلام و مسلمانان را تضعیف نموده و مانع رشد و تعالی حرکت های انقلابی مردمی که با محوریت اسلام و به تأسی از انقلاب خمینی کبیر است، شوند؛ اما غافل از اینکه این کشتی نجات که ناخدای آن ولایت امر است از امواج خروشان اقیانوس‌ها خواهد گذشت و دنیای بزرگ اسلام را از شر اجانب و استکبار جهانی نجات خواهد داد. امروز ملت مسلمان باید با تمسک به ریسمان الهی یک‌پارچه شده و فریب دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی را نخورند تا با اتحاد امت اسلام بستر را برای ظهور منجی عالم بشریت که تمام ملل دنیا انتظار ظهورش را می‌کشند فراهم نموده و مدیریت و سکان سفینه‌نجات را در اختیار او قرار دهند.

 

در وضع موجود جهان، یکپارچگی امت بزرگ اسلام، سم مهلک دشمنان اسلام است و تفرقه بزرگترین آرزوی آنها. امروز انسجام امت رسول‌الله و اتحاد ملت ایران حول محور ولایت از ضروریات جامعه اسلامی است و جهت برداشت موانع این حرکت بزرگ باید جهاد کرد. در عصرکنونی که عصر بیداری ملت‌ها خصوصاً امت اسلام است باید جرثومه های فساد را در بین ملل اسلامی از بین برد و فریب مهره‌های بیگانه را نخورده و تا ایجاد حکومت اسلامی و حکومت الله از پای ننشست و همچنین مسلمانان از حرکت ملت مصر و تونس حمایت نمایند.

 

و اینک در کشور بزرگ ایران جهت اتحاد ملت، ضروری است با افراد محدودی که مزدور استکبار بوده و در تلاش هستند با فتنه‌گری خود، خللی در بین صفوف ملت متحد ایران اسلامی ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی گردد؛ همچنان‌که پیامبر رحمت در طول رهبری امت اسلام با جرثومه های فساد و فتنه‌گران ترحم نکرده و با برخورد جدی، تلاش در جهت پاک کردن کره خاکی از وجود آنها داشت.

 

پیامبر رحمةللعالمین بود و در فتح مکه پس از پیروزی بر بزرگترین دشمنان اسلام یعنی مشرکین مکه به آنها عفو عمومی داد و فرمود اذهبوا فانتم الطلقاء ( بروید همه شما آزادید)؛ ایشان قبل از ورود به مکه به تمام فرماندهان دستور داد که تلاششان بر این باشد که مکه بدون خونریزی فتح گردد ولی در عین حال، فرمان اعدام ده مَرد و چهار زن که عامل فتنه و آتش‌افروزان جنگ‌های قبل بودند از قبیل « عکرته بن ابی جهل »، « هباربن الاسود »، « صفوان بن امیه » و … را صادر فرمود و اعلام کرد چنان‌چه هرکجا این افراد دستگیر شدند آنها را اعدام کنید. امروز نیز خواسته ملت ایران این است که مسئولین محترم قوه قضائیه که ماذون از ولی فقیه هستند، هرچه سریعتر برخورد جدی با قانون‌شکنان و فتنه‌گران و مزدوران استکبار را داشته باشد، تا دیگر کسی جرأت پیدا نکند خللی در صفوف یکپارچه این ملت ایجاد کند.

 






تاریخ : دوشنبه 92/10/23 | 12:16 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.