سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آقا جون دردت به جونم سرت سلامت...






تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:51 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

کانون فرهنگی هنری شهید محسن پوردرانی وابسته به مسجد جامع با همکاری پایگاه فرهنگی، اجتماعی ده زیار برگزار می نماید...

تمامی افراد خوش ذوق و اهل قلم می توانند آثار خود را تحت عنوان درد دل با مولا، (حضرت حجت ابن الحسن عسکری(عج) ) تا تاریخ 31 شهریور ماه به مدیر روابط عمومی کانون آقای یاسر افضلی و یا مدیر محترم سایت آقای امین (محمد حسین) افضلی تحویل نمایند، دل نوشته های شما در پایگاه فرهنگی اجتماعی ده زیار و وب سایت اطلاع رسانی کانون فرهنگی هنری شهید محسن پوردرانی، با نام شخص شما در فضای مجازی به ثبت خواهد رسید، در پایان به 12 اثر برگزیده توسط هیئت داوران جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت. در ضمن علاقمندان نیز می توانند آثار خود را به پست الکترونیکی نویسنده این مطلب به آدرس:sobhanifard59@chmail.ir  ارسال نمایند. لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این مسابقه می بایست از اهالی روستای ده زیار باشند. 






تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 2:40 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

 

باز هم دربدر شب شدم ای نور سلام

باز هم زائرتان نیستم از دور سلام

با زبانی که به ذکرت شده مأمور سلام

به سلیمان برسد از طرف مور سلام

کاش سمت حرمت باز شود پنجره ها

باز از دوریت افتاده به کارم گره ها

ننوشته ست گنهکار نیاید به حرم

پس بیایید اگر خوب و اگر بد به حرم

برسد خواهش این ناله ی ممتد به حرم

زود ما را برسانید به مشهد ، به حرم

مست از آنیم که از باده به خم آمده ایم

ما سفارش شده ایم ، از ره قم آمده ایم

یاد دادید به ما رنج کشیدن زیباست

پس از این فاصله تا طوس دویدن زیباست

پا برهنه شدن و جامه دریدن زیباست

بعد هم پای ضریح تو رسیدن زیباست

پیچش قافله ی ما که به سوی نور است

رگه ای در دل فیروزه ی نیشابور است

چه خبر در حرم ضامن آهو شده است؟

صحن ها بیشتر از پیش چه خوش بو شده است

طرف پنجره فولاد هیاهو شده است

باز یک چشمه از آن لطف و کرم رو شده است

مادری گریه کنان ذکر رضا می گیرد

دست و پای فلجی باز شفا می گیرد

با شفا از تو ، چه زیبا شده بیمار شدن

به تو وابسته شدن با تو گرفتار شدن

کار من هست فقط گرمی بازار شدن

گر چه در باور من نیست خریدار شدن-

-یوسفم باش، بدون تو کجا برگردم؟

من برایت دو سه تا بیت کلاف آوردم

تو خودت خواسته ای دار و ندارم باشی

کاش لطفی کنی و آخر کارم باشی

مرد سلمانی تو باشم و یارم باشی

لحظه ی مرگ بیایی و کنارم باشی

قول دادی به همه پس به خدا می آیی

هر که یک بار بیاید تو سه جا می آیی

مجید تال






تاریخ : یکشنبه 93/6/16 | 2:35 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از روزنامه آرمان، در سوره فرقان خداوند حال برخی ظالمان را این‌گونه بیان می‎دارد: (روز قیامت) روزی است که می‎بینی ظالم (از شدت حسرت) دست خود را می‌گزد و (می‎گوید:ای‌کاش با فلان شخص دوست نمی‎شدم! امیرالمومنین(علیه السلام) می‎فرماید: کسی که شخصیت او بر شما مشتبه شد و از دین او اطلاعی نداشتید، به دوستانش نگاه کنید؛ اگر آنان از اهل دین خدایند، پس آن شخص نیز بر دین خداست، ولی اگر دوستان وی بر غیر‌دین خدا بودند پس بدانید که او نیز هیچ بهره‎ای از دین خدا ندارد.

مترادف واژه دوست، در قرآن کلماتی مثل صدیق، خلیل، خَلطاء، وَدَّ، ولی، اخوه آمده است. قرآن مجید در یک قانون کلی همه مومنین را با هم دوست و برادر می‌داند، و انتظار دارد، نگاه مومنین به همدیگر از همین منظر باشد. «إِنَّمَا الْمُوْمِنُونَ إِخْوَةٌ» پس با توجه به این آیه همة مومنین با همدیگر دوست و برادر هستند، و باید برای پیشرفت در امور دنیوی و اخروی خود کمک حال همدیگر باشند و اگر در انتخاب دوست دقت نکنیم، موجب افسوس در روز قیامت می‌شود. در قرآن از قول دوزخیان آمده: ای وای بر من، کاش فلان (شخص گمراه) را دوست خود انتخاب نکرده بودم! صحنه قیامت، صحنه ندامت و پشیمانی است و یکی از موارد حسرت خوردن انسانها در آن روز، تأسف بر انتخاب رفیق بد است، که او را از راه راست منحرف کرده است.

بدون شک عامل سازنده شخصیت انسان ـ بعد از اراده و خواست و تصمیم او ـ امور مختلفی است که مهم‌ترین آنها همنشین و دوست و معاشر است، چرا که انسان خواه ناخواه تأثیرپذیر است و بخش مهمی‌از افکار و صفات اخلاقی خود را از طریق دوستانش می‌گیرد. در آیه‌ای دیگر از قرآن مجید به یکی از حالات دوستان بد و صفات زشتی که دارند، پرداخته می‌شود و اینکه فقط مومنین می‌تواند برای شما دوستان خوبی باشند.

تبدیل شدن دوستی‌هایی که بر پایه گناه و فساد باشد به عداوت، در آن روز طبیعی است، چرا که هر کدام از آنها دیگری را عامل بدبختی و بیچارگی خود می‌شمرد و تنها انسانهای با تقوی هستند که پیوند دوستی آنها هم در زندگی دنیا و هم در سرای آخرت موجب برکت می‌باشد و این به خاطر آن است که محور دوستی آنان خداوند متعال می‌باشد، نتایج پربار این دوستی‌ها در قیامت آشکارتر می‌شود بسیاری از دوستان و افرادی که با هم سر و کار دارند به یکدیگر ستم می‌کنند، مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند، امّا عده آنان کم است.

آری آنها که در معاشرت و دوستی حق دیگران را به‌طور کامل رعایت کنند و کمترین تعدی بر دوستان خود روا ندارند، کمند، تنها کسانی می‌توانند، حق دوستان و آشنایان را بطور کاملاً عادلانه ادا کنند که از سرمایه ایمان و عمل صالح بهره کافی داشته باشند.آیة دیگر در رابطه با دوست، توصیفی از صحنه‌های قیامت است، که نشانگر حال دوستان در آن روز می‌باشد.

دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند، مگر پرهیزگاران. بله تبدیل شدن دوستی‌هایی که بر پایه گناه و فساد باشد به عداوت، در آن روز طبیعی است، چرا که هر کدام از آنها دیگری را عامل بدبختی و بیچارگی خود می‌شمرد و تنها انسانهای با تقوی هستند که پیوند دوستی آنها هم در زندگی دنیا و هم در سرای آخرت موجب برکت می‌باشد و این به خاطر آن است که محور دوستی آنان خداوند متعال می‌باشد، نتایج پربار این دوستی‌ها در قیامت آشکارتر می‌شود.آیه بعد باز نشانگر یک قانون کلی است، که مومنین در هیچ زمان و حالی دشمنان خدا و رسول او را دوست خود قرار نمی‌دهند. هیچ قومی‌را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمی‌یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند... آری در یک دل دو محبت متضاد نمی‌گنجد و با ایمان واقعی و کسی است که با دوستانی رفاقت می‌کند که در خط خدا و رسول او باشند. خصوصیات یک دوست خوب از منظر قرآن

1- ایمان

ای کسانی که ایمان آورده‎اید! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید. شما به آنان اظهار محبت می‎کنید؛ در حالی که آنها به آنچه از حق برای شما آمده، کافر شده‎اند.

2- احترام به مقدسات و مسائل دینی

ای کسانی که ایمان آورده‎اید! افرادی که ایین شما را به باد استهزا و بازی می‌گیرند ـ از اهل کتاب و مشرکان ـ ولی خود انتخاب نکنید… آنها هنگامی‌که (اذان می‎گویید و مردم را) به نماز فرامی‎خوانید، آن را به مسخره و بازی می‎گیرند.

3- راستگویی

ای کسانی که ایمان آورده‎اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.

4- دوستی دوطرفه

اگر انسان قصد دوستی با کسی را دارد، باید ببیند که آیا طرف مقابل هم متمایل به این دوستی هست یا نه؟ شما کسانی هستید که آنها را دوست می‎دارید، اما آنها شما را دوست ندارند. آری، اگر دوستی یک‌طرفه باشد، باعث ذلت و خواری می‎گردد و هرگز برای انسان سودمند نخواهد بود. آنها که در معاشرت و دوستی حق دیگران را به‌طور کامل رعایت کنند و کمترین تعدی بر دوستان خود روا ندارند، کمند، تنها کسانی می‌توانند، حق دوستان و آشنایان را بطور کاملاً عادلانه ادا کنند که از سرمایه ایمان و عمل صالح بهره کافی داشته باشند

5- دو رو نبودن

و هنگامی‌که شما را ملاقات می‎کنند، (به دروغ) می‎گویند: ایمان آورده‎ایم، اما هنگامی‌که تنها می‎شوند، از شدتِ خشم بر شما، سر انگشتان خود را به دندان می‎گزند.

6- خیر خواه بودن

ای کسانی که ایمان آورده‎اید! محرم اسراری از غیر‌خود، انتخاب نکنید؛ آنها از هر گونه شر و فسادی درباره‎ شما کوتاهی نمی‎کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید.

7- خوش اخلاق بودن

یکی از دستورهای دین مبین اسلام، خوش اخلاقی با دیگران است که جایگاه بسیار والایی را داراست. خوش اخلاقی ،هم دوستی‌ها را پایدار می‎سازد و هم در جذب دیگران به سمت خود تأثیر فوق العاده‎ای دارد: بدی را با نیکی دفع کن، ناگاه (خواهی دید) همان کس که میان تو و او دشمنی می‌کند، گویی دوستی گرم و صمیمی‌است. در مقابل، تحمل نکردن دیگران و تندخو بودن، باعث می‎شود آنان از اطراف انسان پراکنده شوند؛ حتی اگر انسان، بهترین مخلوقات و پیامبر باشد: به (برکت) رحمت الهی، در برابر آنان (=مردم) نرم (و مهربان) شدی و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو پراکنده می‎شدند.






تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 2:9 عصر | نویسنده : رضا | نظرات ()

« از حکیمی پرسیدند: آن که وضع حالی و مالی اش از همه خراب تر است، کیست؟ گفت: کسی که از بدگمانی، به احدی اطمینان ندارد و از بد رفتاری، کسی به او مطمئن نیست!»

 

 






تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 1:46 عصر | نویسنده : رضا | نظرات ()

وارد  دوره ی آخر الزمان شده ایم

دوره  دوره ی الک  شدنه

ولی:  هیچ  کَسی  الکی   الکی   از هیچ  الکی  رد   نمی شود...!!!

 

images?q=tbn:ANd9GcTGUSEF5Guq7R-cAf_UDnU






تاریخ : جمعه 93/5/24 | 5:43 عصر | نویسنده : رضا | نظرات ()

میعاد گاه عاشقان...

پیامبر اکرم (ص): کسی که ندای اذان نماز جمعه را بشنود نماز جمعه بر او واجب می شود...

 

ا پیش از آنکه انصار، روز جمعه را جمعه بنامند، این روز «یوم العروبه» نامیده می‌شد. پیامبر اسلام در راه هجرت به یثرب که پس از ورودش

«شهر پیامبر» یا «مدینة النبی» نامیده شد، در محله‌ای به نام قبا توقف کرد تا علی بن ابیطالب و فاطمه زهرا و تعدادی از مسلمانان به او بپیوندند. پیامبر اسلام که روز دوشنبه وارد محله قبا شده بود، تا روز پنجشنبه با مردم آن قبیله نماز گزارد و همراه آنان، نخستین مسجد اسلام را بنا کرد.

سپس روز جمعه، به سوی مدینه حرکت کرد و در وادی «رانوناء» همراه مردم مدینه «نخستین نماز جمعه» را، اقامه کرد.

او سپس به قبا بازگشت و همچنان منتظر علی و فاطمه و دیگر پیروانش ماند. از آن پس و تا پایان عمر پیامبر اسلام، نماز جمعه، برنامه هفتگی

مسلمانان شد.






تاریخ : جمعه 93/5/24 | 10:40 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

پرهیز از شتاب زدگی در سخن

 

روزی لقمان حکیم نزد داوود علیه السلام رفت، در حالی که او به ساختن زره مشغول بود و لقمان تا آن زمان زره ندیده بود از دیدن آن تعجب کرد و خواست از داوود علیه السلام سؤال کند که چه چیزی می سازد، ولی بهره مندی او از حکمت موجب شد که چیزی نپرسد ومنتطر بماند، ساخت زره تمام شد؛ داوود برخاست و آن را بر تن کرد و گفت: زره لباس خوبی برای جنگ است. در این وقت لقمان گفت: سکوت حکمت است و کسی هم که به آن عمل کند، کم است.

سخن دان پرورده پیر کهن                      بیندیشد، آن گه بگوید سخن

مزن بی تأمل به گفتار دم                       نکو گوی، اگر دیر گویی چه غم






تاریخ : جمعه 93/5/24 | 9:39 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

فرازی از فرمایشات آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)

 

هر کجا کم آوردی، حوصله نداشتی، گرفته بودی، پول نداشتی، کار نداشتی، باطریت تموم شد، تسبیح رو بردار و صد بار بگو استغفرالله ربی و اتوب الیه،آروم میشی. استغفار آثار فوق العاده زیادی دارد و فقط برای آمرزش گناه و توبه نیست. ( امام علی (ع) می فرمایند: سه چیز بنده را به رضوان و خشنودی خدا می رساند؛ استغفار فراوان، نرمخویی، صدقه بسیار. )






تاریخ : پنج شنبه 93/5/23 | 5:41 عصر | نویسنده : رضا | نظرات ()

"بسم الله الرحمن الرحیم"

بیانیه جنبش مُرّ قانون

وسیعلم الذین ظلمو أی منقلب ینقلبون (شعرا/227)

کسانی که ظلم کردند بزودی خواهند دانست که به چاه ویلی سرنگون خواهند شد.

بدنبال اعلام آغاز دادگاه مهدی هاشمی یکی از مفسدین اقتصادی که خود را پشت جریانات سیاسی پنهان نموده و در طی همه این سالها از دار مجازات فرار نموده است توسط قوه قضاییه شجاع جمهوری اسلامی بارقه ای از امید و شادی در میان حق طلبان و عاشقان انقلاب اسلامی و محرومین وزیدن گرفته است

 مفسدین اقصادی که در طول سالهای طولانی ، خود را در پشت نسبتهای نسبی و سببی با بزرگان انقلاب پنهان نموده بودند امروز در هراس از اجرای عدالت دست و پای مذبوحانه می زنند  اما قوه قضاییه شجاع ما بدون توجه به نسبتهای آنها بواسطه جرمهای اقتصادی متعددشان در آینده ای نزدیک محاکمه اولین آقازاده را آغاز می کند ما این محاکمه عدالتخواهانه را به فال نیک گرفته و ضمن حمایت همه جانبه خویش از قوه قضاییه امیدواریم قوه قضاییه به هیچ وجه تسلیم فشارها و توصیه ها و شانتاژهای گروههای مفسد ، قدرت طلب و باندهای مافیایی اقتصادی قرار نگرفته و با اجرای عدالت دل همه زخم خوردگان از این باندهای مافیایی  را شاد نماید

امیدواریم با آغاز این محاکمه دیگر متهمین اقتصادی نیز که خود را در پشت سر وابستگیهای جناحی پنهان نموده اند نیز متوجه شوند که هرگز نمی توانند از زیر بار اتهامات متععد خویش فرار کنند و بزودی زود قوه قضاییه بسراغ آنها نیز خواهد آمد و این موضوع (محاکمه مفسدین اقتصادی گردن کلفت)باعث می شود کسانی که با این حربه (وابستگیهای مختلف) تلاش می کنند به بیت المال مسلمین تعرض کرده و با رانت خواری و کلاهبرداری های میلیاردی باعث فقر بیشتر مردم شوند دست از اعمال خبیثانه خویش بردارند .

 این جبهه انقلابی  وبلاگی غدیر با حساسیت و با دقت فراوان روند بررسی و محاکمه این مفسد اقتصادی را تا رسیدن به حصول نتیجه پیگیری و تا به آخر از قوه قضاییه حمایت می کند .

دوستان انقلابی مانند همیشه  در این جبهه میتوانند با انتشار بیانیه جنبش همراه با جبهه وبلاگی غدیر این بیانیه را تایید و تاکید نمایند:
 سایتها  و خبرگزاریها:

1. سایت پارسی بلاگ

2.پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز

3. باشگاه وبلاگ نویسان حرف تو

وبلاگها:

1.   فصل انتظار

2.  نشریه حضور

3. کانون فرهنگی پوردرانی






تاریخ : پنج شنبه 93/5/23 | 8:14 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By BlackSkin :.