سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز حماسه و وحدت ملی را فراموش نکنید، فردا منتظرتان هستیم

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : چهارشنبه 88/11/21 | 7:31 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

22 بهمن 1357 شمسی، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و سقوط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی
از هفدهم تا 22 بهمن 57، ایران یکی از دوره های استثنایی تاریخ سیاسی جهان را گذرانید. در این ایام، دو دولت در یک مرکز و بدون هیچ گونه مرزبندی مواجه بودند. دولتی که پشتوانه و عامل مشروعیت خود را از دست داده و از قدرت نظامی محروم گشته و با انقلابی عظیم روبرو بود. و دولتی دیگر متکی به رهبری انقلاب توده های میلیونی مردم که به جای قدرت نظامی، تنها به ارتش مردم وابستگی داشت. با وسعت یافتن دامنه های انقلاب، قرار بر این شد که سران ارتش پهلوی، دست به کودتا زده و با به دست گرفتن قدرت، انقلاب مردمی را سرکوب سازند. از این رو از ساعت چهار بعداز ظهر روز 21 بهمن 57، حکومت نظامی اعلام شد.
پس از اعلان حکومت نظامی، حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد که مردم به حکومت نظامی اعتنایی نکنند. مردم نیز همچنان به یورش خود به مراکز دولتی و نظامی و انتظامی ادامه دادند و تقریباً تمام این مراکز با اندک درگیری و مقاومت، تسخیر شد و به دست مردم افتاد. این درگیری ها در روز بعد نیز به شدت ادامه یافت و در این روز هزاران زن و مرد و پیر و جوان، هر یک به اندازه توان خود برای سرنگونی نهایی رژیم ظلم و جور، کوشش کردند. آنها با سنگربندی در خیابان ها، سینه سپر کردن در برابر تانک ها و با فداکاری و جانفشانی، انقلاب را به پیروزی رساندند. نه فقط در تهران، بلکه در تمامی شهرهای ایران، درگیری مردم با بقایای رژیم شاه جریان داشت. هنگامی که خبر حرکت نیروهای نظامی از شهرهای مختلف ایران به سمت تهران برای سرکوب قیام مردم پخش شد، مردم شهرهای مسیر به درگیری با نیروهای نظامی پرداختند و با بستن راه، مانع حرمت آنها به سمت تهران شدند. برخی از فرماندهان رده بالای ارتش در این درگیری ها به دست مردم کشته شدند تا سرانجام، ارتش، بی طرفی خود را اعلام کرد.روز سرنوشت فرا رسید و در 22 بهمن 1357، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد. مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام 2500 ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید

 

 

 

سرود جذاب و زیبای "هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید*** پرستو به بازگشت زد نغمه امید..." که شعر آن در سال 1339 توسط دکتر عبدالله بهزادی و در سوگ پاتریس لومومبا سروده شد . این سرود برای اولین بار در 29 بهمن در مراسم بزرگداشت این روز در سال 57 توسط اسفندیار منفردزاده و با آهنگسازی کرامت دانشیان و توسط خوانندگان گروه کر به اجرا در آمد. به مدت 02:28

اینجا کلیک کن تا این سرود زیبا را دانلود کنی

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=77655&musicID=64049






تاریخ : دوشنبه 88/11/19 | 2:39 عصر | نویسنده : رضا | نظرات ()
فجر انقلاب6/ اعلام نفرات برتر جشنواره نمایش کانون های مساجد کرمان
 
 

   
.

استان ها: دبیر جشنواره استانی نمایش ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان از اعلام نفرات برتر این جشنواره در مرحله استانی خبرداد.

محمد جواد ابراهیمی دبیر ستاد جشنواره استانی نمایش ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد صبح امروز(29 دی) در گفتگو با خبرنگار شبستان، از انجام مرحله داوری آثار نمایشی این جشنواره در قالب برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر خبر داد.

وی گفت: مرحله بازبینی آثار نمایشی روز 27 دی توسط سه نفر از اساتید برجسته نمایش در استان کرمان انجام شد و طی این مرحله نفرات برتر برای حضور و اجرا در مرحله استانی که اول تا سوم بهمن ماه سالجاری در کرمان برگزار می شود انتخاب شدند.

ابراهیمی ادامه داد: طبق نظر هیدت داوران نمایش عقل سرخ به عنوان کار ویژه انتخاب و قابل تقدیر و معرفی به عنوان یک الگوی برتر انتخاب شد و پنج گروه دیگر نیز به بخش مسابقه راه یافتند.

وی افزود: نمایش دلدار از راور، تولد بهمن از سیرجان، مجلس گل از سرآسیاب، محکمه از بافت و نمایش لب تشنگان از ده زیار جزء گروه های منتخب جهت اجرا در بخش مسابقه معرفی شدند.

دبیر ستاد جشنواره استانی نمایش اظهارداشت: مقرر شده برای بالا بردن سطح کیفی برنامه ها و گروه های نمایش کانون های مساجد کارگاه های تخصصی بازیگری، کارگردانی و نویسندگی برگزار شود تا سطح کیفی کارهای آن بالا رود.






تاریخ : سه شنبه 88/11/13 | 9:2 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
آموزش تخصصی 90 نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان
 
 

   
.

استان ها: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، از آموزش تخصصی 90 نفر از اعضای کانون های مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مراسم اختتامیه جشنواره استانی نمایش ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان (3 بهمن) در محل تالار عماد مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مهدی رضایی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان گفت: در کارگاه هایی آموزشی که در حین اجرای جشنواره برگزار شد، 90 نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، آموزش های تخصصی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: رویکرد دبیرخانه توجه به مسائل آموزشی است و به دنبال آن هستیم که کانون های فرهنگی و هنری مساجد ماهیتی آموزشی در حوزه های مختلف پیدا کنند که ایجاد طرح آموزش و سنجش در 6 رشته از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام رضایی، خاطرنشان کرد: در حوزه هنرهای گوناگون، استعدادهای بزرگی در جوانان مسجدی وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرد و در بحث باشگاه خبرنگاران مسجد نیز به صورت زیرساختی به دنبال اجرای آن هستیم.

وی یادآور شد: در سطح یکی از کانون های مساجد استان، تاکنون 6 هزار جلد کتاب در زمینه عفاف و حجاب توزیع شده است و 14 کانون تخصصی تا پایان سال 88 با ماهیتی جدید وارد کار خواهند شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، تصریح کرد: کانون آموزش زوج های جوان در حال تشکیل است که در این طرح یک دوره آموزش در سطح استان برگزار می شود و منتخبین آن به دوره مشهد مقدس اعزام خواهند شد. در ضمن کانون شهید پوردرانی با نمایش علمدار در این جشنواره شرکت نمود.






تاریخ : سه شنبه 88/11/13 | 8:53 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
کانون های مساجد مهمترین مرکز برای اجرای اهداف فرهنگی هستند
 
 

   
.

کانون های مساجد: مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد، کانون ها را موثرترین مراکز برای جاری کردن اهداف فرهنگی دانست.


سیدمسعود حسینی گهر، مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در ترویج اهداف انقلاب اسلامی در میان نسل جوان مهم ارزیابی کرد و به خبرنگار شبستان گفت: انقلاب اسلامی ایران در شکل ابتدایی خود با حذف نظام سلطه و تغییر نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی آغاز شد و در حال حاضر با تثبیت حکومتی مبتنی بر آموزه های قرآنی و اسلامی کار را دنبال می کند.

وی اظهار کرد: کانون های مساجد و اعضای آنها سربازانی در این زمینه هستند که باید در جهت اشاعه رفتار اسلامی در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مکانی برای جاری و ساری کردن اهداف فرهنگی مبتنی بر آموزه های اسلامی هستند، افزود: کانون های فرهنگی هنری یکی از وظایفشان ترویج اهداف انقلاب اسلامی در میان اقشار مخلف مردم به ویژه نسل جوان است.

حسینی گهر اذعان کرد: مهمترین عاملی که درترویج اهداف انقلاب موثر است، این مساله است که میزان جذب جوانان به مساجد انجام شود، چرا که با حضور آنها در این پایگاه ها این اقدام ترویجی صورت می گیرد و عملاً توسعه این حرکت نیز انجام می شود که باید بررسی شود که میزان جذب جوانان به مساجد چه میزان بوده است.

مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور ادامه داد: در زمینه جذب جوانان به مساجد تا زمان جنگ، مساجد از موقعیت ممتازی برخوردار بودند، چرا که کانون حضور جوانان در مساجد کاملاً مشهود و به گونه ای بود که کسی دغدغه ای برای فعالیت برای جذب جوانان به مساجد نداشت، اما پس از اتمام جنگ و فرایند سازندگی رفته رفته به اهمیت و جایگاه مسجد آن طور که باید درنظام فرهنگی توجه شود، توجه نشد و جذب جوانان به مساجد به عنوان یک موضوع در جامعه مطرح شد.

حسینی گهر، با بیان اینکه عمده ترین نقش در حضور جوانان به مساجد علاوه بر کانون های فرهنگی هنری بر عهده امام جماعت است، تصریح کرد: امام جماعت مسجد با همکاری هیئت امنا در زمینه جذب جوانان باید اقدام کند و کانون های فرهنگی هنری نیز به عنوان بازوان ائمه جماعات می توانند، کار ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی که مبتنی بر آموزه های اسلامی است را در میان نسل جوان انجام دهند.

مسئول شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور گفت: در حال حاضر و در طول چهار سال گذشته تا حدودی در زمینه بحث کمی کانون های مساجد در کشور گسترش یافته است و اقداماتی که جوانان را به مساجد سوق دهد، مقداری رشد وجود داشته است، مانند توزیع کتب کمک آموزشی در کتابخانه های مساجد، فعالیت های آموزشی که به صورت گسترده صورت می گیرد که اینها خود عاملی برای جذب جوانان به مساجد است.






تاریخ : سه شنبه 88/11/13 | 8:39 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()

سلام به تمامی خوانندگان راهیان نور متأسفانه رمز کاربری را فراموش کرده بودم وبه همین دلیل دیریست نتوانستم مطلب های خود را برای شما بگذارم .

ولی اگه شهدا یاری کنن اومدم باز بنگارم برای شما و شهداء

امیدوارم باز مثل قدیم ها تمامی شما دوستان مرا یاری کنید

یاحق

منتظر شما در مسجد جامع خواهیم بود

باز هم تشکر از برادر بزگوارم کربلایی ثارالله انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار






تاریخ : یکشنبه 88/11/11 | 3:56 عصر | نویسنده : رضا | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By BlackSkin :.