سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پیامی صادر کرد .

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پیامی صادر کرد . متن این پیام به شرح زیر است :    

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

 

 

 هنوز ندای اذان بلال حبشی از لابه لای تاریخ به گوش می رسد که فریاد برآورده است « عجلوا بالصلاه » و هنوز مومنان عاشق به ندای او لبیک می گویند و صبح و ظهر وشام به سوی مسجد روانه اند. 

 

مسجد پناگاه دیرپای تنهای و بندگی است! مسجد، خانه عشق دوست! خانه آرامش و باغ نیاش که اهل زمین در آن آرام می گیرند و در چشم آسمانیان، چون ستاره ای پرنور می درخشند . 

 

 پیامبر اکرم (ص) خستگی سفر را در خانه از جسم و جان می دوزد و علی (ع) بودن در مسجد را بر بهشت خداوند ترجیحدمی داد ؛ که به راستی در مسجد خشنودی پروردگار و در بهشت ، خشنودی آفریده او حاصل می شود .

آنگاه که خداوند از مسجد به عنوان خانه خود یاد می کند و آن پناهگاه بندگان خود می نامد دیگر در فضیلت نهفته در خانه دوست نمیتوان سخنی بر زبان راند .

 مسجد مأمن عاشقان دلسوخته است، اولین و آخرین پناه گروندگان به راستی و درستی که در ساحت ملکوتی آن حس دل انگیز بنده عاشق را از عطر عاطفه پرواز مشحون می کند. مسجد ، جاری ترین یادگار پیامبر (ص) و به تعبیر آن حضرت «مؤمن در مسجد همانند ماهی در آب است» ماهی، عاشق آب است در آب تنفس می کند و بدون آب جان می دهد مگر نه آن است دوستدار فرهنگ و هنر، عاشق است پس در جوار مسجد و در حال و هوای ملکوتی آن سهل تر به الهام و شهود هنری دست می یابد .

 

 اینجاست که نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در پرورش نیروهای فکری و جوانان مستعد مشخص می شود. کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول 24 سال گذشته به برکت همجواری با مسجد، چنان بلند و بالنده و تناور و پربار شده اند که بیش از 21 هزار کانون را در سایه خویش جای داده است و مأمن و پناهگاه ده ها هزار جوان شیفته و هنرمند شده اند. درج سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تقویم رسمی پاسداشت دیگری است است برای این حرکت بزرگ و سازنده فرهنگی .

 

این اتفاق مبارک را به همه آنان که دل در گرو فرهنگ و هنر اسلامی دارند و با مسجد و نماز ذکر و شکر، مأنوس اند تبریک می گویم و برای همه کسانی که در طول 24 سال گذشته به اعتلای فرهنگ مسجد اهتمام داشته اند توفیق روزافزون و خیر دنیا و اخرت مسئلت دارم .

 

 همچنین از تلاش های بی دریغ اهالی مسجد به ویژه ائمه جمعه و جماعات ، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان دبیرخانه ها، کانون ها و کتابخانه های مساجد سراسر کشور و همکارانم در ستاد عالی کانون ها سپاسگزاری می کنم و از خداوند متعال مزید توفیق همگان را مسألت دارم.

 

علی جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی






تاریخ : دوشنبه 94/12/17 | 7:58 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.