سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، با بیان اینکه فرمایشات رهبری در پیام معظم له به اجلاس اخیر نماز، سرلوحه کار کانون های مساجد استان در سال آینده است؛ گزارشی از وضعیت کانون ها بیان کرد.

محمدجواد ابراهیمی زاهد، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بعد از ظهر امروز( 11 اسفند) در دیدار با مدیرکل ارشاد گفت: تا پایان سال جاری تعداد کانون های مساجد شمال استان به 610 کانون فرهنگی هنری می رسد که 317 کانون شهری و مابقی روستایی است و با توجه به اینکه دو هزار و 164 مسجد در استان وجود دارد، 27درصد این مساجد دارای کانون هستند.

وی با اشاره به وجود 22 تخصصی و 21 کانون مصلی؛ تعداد کانون های دانشگاهی، زندان و خانه دیجیتال را، هر یک به تعداد 5 مورد دانست و با بیان اینکه 57 کتابخانه مخزن دار مجوز دار و205 کتابخانه باز وجود دارد؛ گفت: همه کتابخانه های مجوز دار، از سه هزار به بالا کتاب دارند و در بعضی کتابخانه ها مانند کتابخانه شهید عبداللهی 12 هزار کتاب وجود دارد ضمن اینکه همه کتابداران ما افتخاری کار می کنند.

ابراهیمی زاهد تعداد نشریات تجربی، گروه های نمایش و گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد را به ترتیب 31، 32 و 16 مورد ذکر کرد؛ ادامه داد: همچنین 65 هسته پژوهش در کانون های مساجد وجود دارد

وی همچنین با اشاره به طرح های قرآنی کانون های مساجد، به اجرای طرح تلاوت نور که قرائت روزانه یک صفحه از قرآن در مساجد است؛ اشاره و تصریح کرد: یک هزار و 842 مسجد در استان، مجری این طرح هستند و 185 مسجد مجری طرح تفسیر کوتاه و 42 خانه نور وجود دارد.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، بخشی از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «یکی از مؤثرترین راهها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز است»به اجلاس اخیر نماز را مورد توجه قرار داد و گفت: همه در کانون های مساجد می خواهند جذب داشته باشند و این فرمایشات سرلوحه کار ما در سال 95 است تا از پتانسیل کانون ها در این راستا استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار، گزارشی از فعالیت ها و مسابقات کانون های مساجد از جمله برگزاری جشنواره قرآن روستایی برای نخستین بار در کشور ارائه و ویژه برنامه های 18 اسفند سالروز تأسیس ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام شد.

همچنین هر یک از نیروهای دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت حوزه کاری خود پرداختند که در همین زمینه، به مواردی از جمله اینکه 150 کانون سامانه پیامکی دارند و روابط عمومی دبیرخانه کانون های مساجد استان، سامانه دریافت و ارسال خبر دارد؛ افتتاح دو خانه دیجیتال و همایش تجلیل از خادمین فرهنگی در 18 اسفند جاری، ظرفیت های بانوان برای احیای هویت و کرامت زن مسلمان و تلاش برای این امر در حوزه بانوان، دادن تجهیزات مشارکتی، سرانه حمایتی و فعالیتی و حمایت از کانون های تازه تأسیس اشاره شد.

در این دیدار به کانون های روستایی و عشایری، اهمیت کانون های مصلی و دانشگاهی و طرح های قرآنی و تلاوت نور که کم هزینه ترین پرمخاطب ترین طرح است نیز اشاره شد.

گفتنی است، این دیدار به منظور فرا رسیدن 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری شبستان






تاریخ : شنبه 94/12/15 | 9:43 صبح | نویسنده : رضا | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.